The Great Ocean road - Reisverslag uit Sydney, Australië van margaengeert - WaarBenJij.nu The Great Ocean road - Reisverslag uit Sydney, Australië van margaengeert - WaarBenJij.nu

The Great Ocean road

Door: marga

01 Februari 2014 | Australië, Sydney

Na een een aantal gezellige dagen met familie zijn we begonnen met ons
vervolg van de auto tour.
De twaalf apostelen gezien en de London Bridge( rotsstukken)
door de natuur zo gevormd dat het lijkt op....
Bij Port Cambel een mooie baai voor surfers en zwemmers een tijd doorgebracht voor koffie en lunch.
Volgnde stop Warrmanbool. grote stad.(kleding gekocht 50% korting)
de zomer is bijna voorbij. De scholieren gaan binnenkort weeer beginnen aan hun nieuwe schooljaar.
Eindstop Mt Cambier. het ligt aan de rand van een krater Blue Lake erg indrukwekkend.( Jammer mijn fototoestel ligt nog in het hotel Geert maakt foto's met zijn Iphone)
26 jan de volgende dag de snelweg? 110 km genomen naar Panola. gestopt om dit dorpje te bezichtigen. het geeft een beeld hoe het in de jaren 1800 eruit zag.
We hebben gepicknickt in Bool Lagoon een bescherm natuurgebied.
veel vogels en gelukig weinig vliegen op dat moment.
Via Murray Bridge aan de rivier Murray een oord voor watersporters aangekomen in In Adelaide.
Omdat het een feestdag was in Australie was het een zoekpartij om bij het hotel te komen. Er waren wegen afgesloten omdat er een groot wielrijderstoer was in Adelaide en een groot feest met veel muzikale optredens, maar we hebben genoten van het grootd vuurwerk als afsluiting van het feest.
27 jan
een luie dag in ons vooruitzicht. Auto weer ingeleverd en een vriendin van onze dochter ontmoet.
28 jan
Vertrek naar Alice Spings.

• 01 Februari 2014 - 09:47

Wil En Jacqueline:

Ha,
    Jullie genieten volop zo te zien. Is de koffie net zo lekker als hier? Niet onbelangrijk toch?
    Groetjes,
    Wil en Jacqueline

• 01 Februari 2014 - 11:02

Ankie En Lowie:

Wat heerlijk om jullie verhalen te lezen. Hierdoor zijn onze
    gedachten ook weer helemaal in NZ. Vorig jaar 27 jan. vierden
    wij ons 35 jarig huwelijk in de skytower!!!
    Hier is het weer lekker weer, na een korte koude periode, de
    temperaturen stijgen naar 10gr.
    Genietse nog lekker.

Lieve groet van ons